Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

ΟΙ ΜΕΛΑΝΟΧΙΤΩΝΕΣ ΤΩΝ ΣΚΟΥΡΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ



ΟΙ  ΜΕΛΑΝΟΧΙΤΩΝΕΣ ΤΩΝ ΣΚΟΥΡΙΩΝ  ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

Το εν λόγω κίνημα εισάγει αντιλήψεις και πρακτικές που αν επικρατήσουν η κοινωνία μας θα μετατραπεί σε μια αρένα που θα αγωνίζονται όλοι ενάντια σε όλους.
Να αναφέρουμε εδώ μερικές από τις πιο σημαντικές αξίες του ανθρωπισμού μας. Καθένας ανεξάρτητα από τις ιδέες του, από το χρώμα του ,από την πολιτική του τοποθέτηση ή την θρησκεία του είτε την ηθική του ακεραιότητα, έχει τα ιδία ατομικά δικαιώματα με τον καθένα. Κανείς δεν δικαιούται στο όνομα  της «ανωτερότητας» των ιδεών του, της ηθικής ή «ιστορικής» του δικαίωσης να στερεί τα δικαιώματα  οποιουδήποτε άλλου. Η μεγαλύτερη αξία καθεαυτή είναι ο άνθρωπος και οποιοσδήποτε σκοπός δεν μπορεί να παραβιάζει αυτήν την αξία.
Το κίνημα των Σκουριών παραβιάζει ανελλιπώς  με τον  πιο ακραίο τρόπο αυτές τις αξίες. Το 90% της δράσης του δεν έχει να κάνει με το αίτημα να μην προχωρήσει η εξόρυξη ή  να μην είναι η σύμβαση αποικιοκρατική. Αλλά οι διαδηλώσεις στην Ιερισσό, έγιναν σε μια προσπάθεια να αποκλειστεί η περιοχή, για να εμποδιστεί η μετακίνηση των μεταλλωρύχων και με  την βία  να φοβηθούν για την ζωή τους και να μη πηγαίνουν στην δουλειά.  Τα λόγια αυτά δεν είναι υπερβολικά, οι άνθρωποι ζουν υπό καθεστώς συνεχούς τρομοκράτησης  με απειλές προπηλακισμούς και για τους ίδιους και τα παιδία τους , τους απαγορεύουν  την πρόσβαση στα  καταστήματα, ακόμα τους πετούν έξω από τα καφενεία. Οι διαδηλώσεις εκτός Χαλκιδικής έχουν σαν μοναδικό στόχο να εμποδίσουν το δικαίωμα των μεταλλωρύχων να διαδηλώσουν διεκδικώντας το δικαίωμα  στην εργασία. Η αφύπνιση των σωματείων  το τελευταίο διάστημα και η μείωση της επιρροής του κινήματος λόγω της ανόδου του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία  έχει φτάσει αυτό το κίνημα στην πλήρη εξαχρείωση. Ιδέες ακραίες, που ελπίζουμε και μάλλον δεν θα γίνουν πράξη , είναι πλέον στην ημερήσια διάταξη. Να μεταφέρουμε μια μαρτυρία από μια  συζήτηση στα Χανιά.  Συνέχεια έμπαινε το ηθικό δίλλημα του μεγέθους τους δάσους και πόσοι άνθρωποι πρέπει να χάσουν την δουλεία τους και τους όρους της ύπαρξής για να σωθεί , μάλιστα ένας από αυτούς  έβαλε το  δίλλημα  ως έξης 100.000 είναι οι κάτοικοι 5000 οι μεταλλωρύχοι μήπως για να σωθούν οι 95.000(που φυσικά δεν κινδυνεύει η ζωή τους από την επένδυση) πρέπει να αδιαφορήσουμε για την ζωή των 5000;Ενδικτυκό του κλίματος που επικρατεί κανείς δεν αντέδρασε σε αυτήν την παλιανθρωπιά.  
 Το κίνημα αυτό ελέγχεται από τις απάνθρωπες ιδέες   της αυτονομίας και της αναρχοαυτονομίας (τουλάχιστον σε επίπεδο ιδεών) που για αυτήν «επανάσταση» είναι καταστροφή ανθρώπων και πραγμάτων και η μέθοδος τους είναι η πρόκληση κοινωνικής κρίσης με οποιοδήποτε μέσο, ακόμα κα με προγραφές. Δεομένου φυσικά του γεγονότος πώς ολοένα πέφτουν τα σύνορα  και οι μικρές κοινωνίες αποδομούνται, το πρόγραμμα του Προυτόν είναι ανεφάρμοστο και η επιμονή σε αυτό μόνο φόνους μπορεί να προκαλέσει. Να πούμε εδώ πως ο Προυτόν ήταν πράγματι αναρχικός και δεχόταν με το απόλυτο τρόπο τις αξίες που προαναφέραμε.  Αφού το πρόγραμμα   είναι ανεφάρμοστες αυτοί οι άνθρωποι δεν κάνουν τίποτα άλλο  παρά να εκφράζουν το βαθύ κράτος. Ιδεολογικά στην πράξη έχουν αντιγράψει τις αξίες των φασιστικών κινημάτων που στρέφονται ενάντια και στους καπιταλιστές και τους εργάτες. Η οντολογία τους δηλαδή η βάση της «πολιτικής» τους συγκρότησης  είναι η ίδια με την Χ.Α  δηλαδή απολιτικότητα (αδυναμία να δουν τον κόσμο πέρα από το ατομικό τους συμφέρον) κυριαρχία του ενστίχτου στο συνειδητό και αντίθεση στον σεξισμό( θεωρούν δηλαδή ότι η άσχημη συμπεριφορά και η βία είναι ερωτισμός και όχι διαστροφή του). Το κίνημα αυτό όπως και οι φασίστες θεωρούν τον άνθρωπο ζώο δεν του έχουν καμία εμπιστοσύνη και επειδή επιβιώνουν με το ένστιχτο ,  δεν δίνουν καμία αξία στην ζωή φυσικά των άλλων. Να πούμε εδώ πως οι εταιρία είναι λιγότερο αρνητικός παράγοντας από το  κίνημα γιατί αυτή κερδοσκοπεί εκμεταλλευόμενη την φύση και τους εργάτες, όπως γίνεται στον καπιταλισμό, αλλά για αυτήν κάθε δέντρο που υλοτομείται στοιχίζει μερικά πιάτα φαί στο τραπέζι κάποιων ανθρώπων ενώ για το κίνημα η σωτηρία ενός δένδρου στοιχίζει μερικά γραμμάρια ανθρώπινης σάρκας. Να πούμε εδώ πως σύμφωνα με την συμβαση δεν θα υλοτομηθούν άλλα δενδρα  από αυτά που έχουν ίδει κοπεί.  Η αστυνομία  στην Ιερισσό, παρά τον αντιδραστικό της χαρακτήρα, προστάτευσε τα ατομικά δικαιώματα των μεταλλωρύχων.
Να πούμε εδώ πως το μίσος έχει πολυετή  ιστορία στην Χαλκιδική ,   προηγούμενη φάση  μίσους ήταν κατά την διάρκεια της κατοχής  που οι μεταλλωρύχοι περιέθαλψαν χιλιάδες διωκόμενους αριστερούς και Εβραίους, σε πείσμα των ναζί και των εξ Ιερισσού συνεργάτες τους. Η απομόνωση των φασιστικών ιδεών αυτού του κινήματος όπως και κάθε απάνθρωπης ιδέας που αναπτύσσεται ίσως να αποδειχτεί σημαντικότερη από αυτήν την ίδια την κρίση.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου