Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

ΠΑΙΔΟΚΤΟΝΙΑ : ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ





Το 2015 η είδηση της δολοφονίας της  Άμι Μπορίσοβα από τον πατέρα της συντάραξε την κοινή  γνώμη. Το περιοδικό μας θα αναδείξει την κοινωνική και εγκληματολογική διάσταση  της παιδοκτονίας Η παιδοκτονία και γενικά η εγκληματικότητα ανάμεσα σε μέλη της ίδιας οικογένειας δεν είναι ασυνήθιστη  μορφή εγκλήματος στα διεθνή χρονικά. Τα εγκλήματα αυτά έχουν συνήθως ως χώρο τις κλειστές αγροτικές κοινωνίες και τις κλειστές κοινωνικές ομάδες, λόγω του αιμομικτικού , τους χαρακτήρα.

   Τέτοιας μορφής εγκλήματα, δείχνουν με τον ποιο γλαφυρό την διαρραγή  του κοινωνικού ιστού. Είναι ένα έγκλημα που εμπεριέχει  την αρκετά συνηθισμένη μορφή συναισθηματικής ανωριμότητας, αυτήν που  ο άνδρας αισθάνεται επιβεβαιωμένος μόνο με την επιβολή στον ερωτικό του συντρόφου. Αυτά τα εγκλήματα αρκετές φορές έχουν, όπως και για την Μήδεια του Σοφοκλή, την μορφή εκδίκησης προς τον ερωτικό σύντροφο. Για να κατανοήσουμε πόσο συνηθισμένη είναι , η ψυχική κατάσταση των δραστών, παρότι συνήθως δεν οδηγεί στο έγκλημα,  θα κάνουμε ένα παραλληλισμό, μοιάζει με την αρκετά διαδομένη σκέψη κατά την διάρκεια ενός ερωτικού ανταγωνισμού, ότι θα θέλαμε να δούμε την αντίδραση του ερωτικού μας συντρόφου σε περίπτωση θανάτου μας, φυσικά δεν αυτοκτονούμε γιατί δεν θα ζο
ύμε για να δούμε την "επιτυχία" μας. Στους δράστες τέτοιων εγκλημάτων , η συναισθηματική ανωριμότητα και τα πάθη των στιγμών, τους εμποδίζει να τιθασεύσουν τον πρωτογονισμό που υπάρχει μέσα στην φύση όλων μας.
Η δολοφονία  ενός παιδιού, είναι ανθρωποκτονία και ανήκει στα λεγόμενα «κλασικά» εγκλήματα, εκείνα δηλαδή που παρατηρούνται διαχρονικά και διατοπικά. Δεν εντάσσονται στις παροδικές εξάρσεις της εγκληματικότητας, αυτό που ονομάζουμε «κύματα εγκληματικότητας». Τα παιδιά είναι τα «αθώα» θύματα σε αντιδιαστολή με τα «προκλητικά» θύματα, εκείνα που συμμετέχουν ή προκαλούν την εγκληματική ενέργεια σε βάρος τους.
Η  Εγκληματολογία  ισχυρίζεται  ότι τα παιδιά ανήκουν στην κατηγορία των πολιτισμικά νομιμοποιημένων θυμάτων, που σημαίνει ότι η ίδια η κοινωνία, ο ίδιος ο πολιτισμός μας, κατασκευάζει τέτοιες κατηγορίες πληθυσμού. Εδώ τα παιδιά έχουν περισσότερες πιθανότητες να υποστούν μια εγκληματική ενέργεια σε βάρος τους συγκριτικά με άλλα άτομα ή κατηγορίες. Το συμπέρασμα είναι ότι τα παιδιά είναι ευάλωτα και θυματοποιούνται περισσότερο


  Η παιδοκτονία ερμηνεύεται σαν πράξη εγκλήματος. Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι κατ’ αρχήν έχουμε να κάνουμε με μια προσωπικότητα εγκληματία. Είναι μια ανώριμη προσωπικότητα, εγωκεντρική, η οποία έχει δυσκολία συναισθηματικής συμμετοχής και διακρίνεται ως εκ τούτου για την ψυχρότητα και την απόσταση που έχει στη σχέση του με τους άλλους.
Το άτομο με τέτοιου είδους προσωπικότητα δεν ανέχεται ούτε την παραμικρή ανοχή πάνω στην επιφάνεια του ναρκισσισμού του..
Έτσι, λοιπόν, παρουσιάζεται η παρορμητικότητα και ερμηνεύεται μέσα από την αδυναμία να την ελέγξει, διότι οι μηχανισμοί άμυνάς του είναι ανεπαρκείς, λόγω της ανωριμότητάς του και του ναρκισσισμού του.
Ειδικότερα, ο δράστης που χρησιμοποιεί τα παιδιά σαν μέσο εκδίκησης ενάντια σε συγκεκριμένο πρόσωπο, δηλαδή στη μητέρα, δείχνει ότι αφενός μεν έχει πλήρη επαφή με την πραγματικότητα, δηλαδή δεν διακατέχεται ούτε από παραλήρημα ούτε από ακουστικές ή οπτικές ψευδαισθήσεις, ούτε πιστεύει ότι τον καταδιώκουν, στοιχεία που χαρακτηρίζουν μια αποδιοργανωμένη προσωπικότητα, αλλά προσχεδιάζει στο μυαλό του το τι θα κάνει, γνωρίζοντας τις συνέπειες.
Συμπερασματικά, λοιπόν, είναι θέμα χρόνου ή να το απωθήσει τελείως και να δημιουργήσει κενό μνήμης, όπως συμβαίνει με μερικούς από τους δολοφόνους ή εν καιρώ να έρθει σε επαφή με την πραγματικότητα της πράξης του και να δώσει τέλος στη ζωή του.
Η συγκρότηση μιας προσωπικότητας έχει να κάνει με τη δυνατότητα του ατόμου να ελέγχει ορμές, παρορμήσεις και επιθυμίες από την πρωτόγονη πλευρά του εαυτού του.
Κοινό χαρακτηριστικό των ανθρώπων αυτών, είτε πρόκειται για άνδρα είτε πρόκειται για γυναίκα: Η εκπληκτική συναισθηματική ψυχρότητα και απόσταση απέναντι στις ανθρώπινες βιολογικές και ψυχικές αξίες
:

               

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου